2011年2月19日 星期六

I am a pescetarian.

我什麼時候變成Pescetarian?大概是最最近的四、五年吧。因為幾十多年來,照顧生病的長輩,常上醫院,看到很多病人,聽許多醫師說明,實際體會,再加上我閱讀了很多健康與養生的書籍。我發現人要健康,飲食非常的重要,食物對身體來講,是建構身體的基石,也是一種訊號。應該要多吃生鮮的蔬果與少量的一些海鮮,不要吃富有飽和脂肪的陸上動物與人加工製造的食品,才會健康。蘇起的太太,陳月卿,的全食物養生法,是我了解與實作有效的飲食。
Pescetarian這個字,是2010/9 Karen 在餐廳午餐時告訴我,Lia 事後email給我的,感恩。

Pescetarianism

Pescetarianism is the practice of a diet that includes seafood, and excludes other animals. In addition to fish and/or shellfish, a pescetarian diet typically includes some or all of vegetables, fruit, nuts, grains, beans, eggs and dairy. The Merriam-Webster dictionary dates the origin of the term "pescetarian" to 1993 and defines it to mean: "one whose diet includes fish but no meat".
http://en.wikipedia.org/wiki/Pescetarian

沒有留言:

張貼留言